işletmeci nezaketi !?

bldiğiniz üzere kuzumuz için tertip ettiğimiz ikinci doğum günü etkinliği 25 mart pazar günü Nilüfer Binicilik Kulübü'ndeydi. etkinliğimiz sırasında "mekandan mutlaka bloğumda bahsetmeliyim, gerçekten çok güzel bir yer" diye düşündüğümü üzülerek hatırlıyorum. üzülerek diyorum çünkü bu güzel gün başladığı gibi bitmedi. kuzumun kutlamalarına gölge düşüren can sıkıcı bir olay yaşadık.

misafirlerimizi tatlı tatlı uğurladıktan, toparlandıktan sonra mekandan ayrılarak arabamıza doğru ilerledik. böcüğüm hesabı kapatmak için geride kaldı. arabaya geldiğinde canı çok sıkkındı. mekan sahibi ve işletmecisi Cenk Bey, tabir-i caizse ödenilen hesabın büyük bir kısmını ödenmedi gerekçesi ile tekrar ödetmiş. iddiaya göre 18 kişi ödeme yapmamış ama sağolsunlar "hadi sizin için için 15 olsun" demişler.
böcüğüm de unutanlar olabilir diye mahçup olmamak için ödemeyi yapmış.
ama benim içime dert oldu çünkü bu konuda en ufak bir şüphem olmadığı gibi, işletmecinin ödenmediğini iddia ettiği kişi ve toplam rezervasyon sayısı hakkında bazı tutarsızlıklar vardı.
akşamı zor ettim. en sonunda Cenk Bey'i arayıp, iddia ettikleri şeyin tutarsız olduğunu ve sebeplerimi bir bir anlattım.
kendileri çok kibar bir şekilde konuyu araştıracağını ve bana bilgi vereceğini söyledi. düne kadar ses çıkmayınca kibar bir şekilde kendilerinden haber beklediğimi hatırlattım.

az önce aradı, kibarlıktan ve incelikten neredeyse kopacağımız bir görüşme yaptık.
sonuç olarak, ödenilen hesapların büyük çoğunluğu her nedense adisyona işlenmemiş.
Kibar beyefendi
-"arkadaşlarınızın hesabı ödemeden kaçtılar demek istemiyorum ama ödeselerdi burada yazardı. Ama bir ihtimal doğum günü grubundanız demeden ödemişlerse de benim yapabilecek bir şeyim yok. " dedi.
(gelen herkesten bu şahıs adına özür diliyorum. haddi olmayarak kurduğu cümlelerin sizlerle hiçbir alakası yoktur. kendi ayıbını başkasına yükleme çabasıdır, sadece)
- "peki hesaplarınızda bir eksiklik ya da fazlalık da mı farketmediniz? " diye sorduğumda; "onu da bilemem, hem o gün çok kalabalıktı hem de sadece kahvalti servisi vermiyoruz ki" gibi bir savunma yaptı.
- "30 kişilik rezervasyon yaptırmışsınız, 28 gelmişsiniz. o iki kişiyi de tahsil ettim. 10 kişi gelseydiniz bile gerisini de alırdım" diyebilen nezaketteki bir beyden bahsediyoruz.
hatta üstüne bir de
-" şu ekstra vardı, bu bilmem ne vardı da ben sizden onları almadım, ikram ettim" demesin mi? ah canım, çok etkilendik bu jestinden, çok sağolsun.
neredeyse tekrar borçlu çıkıyorduk ama allahtan çok iyi niyetli kibar insanlar.

Beyefendiler sağolsunlar, bu tatsızlığı tatlıya bağlamak için bir gün eşimle beni kahvaltıya davet ettiler. ikram edeceklerini yalnız gelmeden önce arayıp rezervasyon yapmamızı rica ettiler. nezaketleri için teşekkür ederek, telefonu kapattım.
ama konuyu kapatamadım bir türlü. sinir bastı iyice.

Onların bir suçu yok aslında biz suçluyuz; nakit ödemelerin hiç birinde fiş, fatura veya makbuz gibi bir ödendi belgesi talep etmediğimiz, kuzu kuzu ödememizi iki kere yaptığımız ve bunu ispatlayamadığımız için, biz suçluyuz.

velhasıl böcüğüm haklı çıktı. konuyla ilgilenip bizi arayacaklarını, hatalarını düzelteceklerini söylediğimde,
"sen fazla iyi niyetlisin hayatım" demişti. haklı çıktı iyi niyetliden öte safım sanırım.

serviste zaten bir sürü aksaklık yaşanmış,
kahvaltı bittikten sonra çaylar gelmiş olsa da hoşgörüyle yaklaşmış, sorun etmemiştik.
inanın ne yarım yamalak hizmete lafım,
ne de üç-beş kuruş fazla ödemek değil, derdim.
enayi yerine konmaya dayanamıyorum.

o yüzden siz siz olun bizim düştüğümüz hataya düşmeyin.
gideceğiniz yere, size taahhüt edilen hizmetin verilip verilmediğine ve
ödeme yaptığınız her kuruşun ödendi belgesini almaya dikkat edin...

Yorumlar

SaÇaKLı dedi ki…
en azından 247 kişi artık oraya gitmeyecek :)
hangi 247 kisi ve neden 247 diyorum bir de saf saf :))
desteginiz icin cok tesekkurler efenim :D
SaÇaKLı dedi ki…
:))

ben bursada yaşamıyorum ama orada yaşayan arkadaşlarıma söyliycem meselaa.. ya da kendim geldiğimde gidilmeyecek listesinde olacak... hiç bi reklam deneyimden etkili olamaz yani demi sonuçta :))

yaşasın kulaktan kulağa reklamcılık :))
özii dedi ki…
geçmiş olsun gerçekten oldukça sinir bozucu bir durum.
Nasıl olsa kalabalıktır nasıl olsa anlaşılmaz hesabına , ne alsam kardır gözüyle bakanların her kurulu haram olsun...
Böyle işletmecilerde olmaz olsun. Bende gitmem oysaki hep aklımdaydı kaybettiler ...
vallahi, hic de oyle insanlara benzemiyorlardi ve biz cok iyi niyetli ve hosgorulu bir gruptuk. aksilikleri gormezden geldik. ama gozumuzun icine baka baka ettiklerine bak.
doburca taralarinda bir yer varmis boyle yesillikli. olmadi havalar duzelsin beraberce orayi gider test ederiz :)
Defne dedi ki…
"Blogger Anneler"den geliyorum, bir süre önce takip etmeye başladım blogunu.

Olay geçmiş, bitmiş ama insanın işte tam da yazdığın gibi enayi yerine konmak istenmesinden dolayı, iç hesaplaşması bitmiyor. Ben makbuz, belge vs. konusunda garanticiyim. O da avukat olmanın getirdiklerinden. İşletmeci, bilmem kaç tane müşterisini sakın! enayi yerine koymaya çalıştığı sizlerin sayesinde kaybetmiş olmasın? Yazarak ne iyi ettin. İşte şimdi kaybeden siz değil o oldu.

Unutmadan; yeni yaşınız kutlu olsun, sağlık ve mutlulukla geçsin.
ah sormayin, misafirlerimizden biri internetten bir yorum birakmis memnuniyetsizligini anlatan. Beyefendiler beni aradi, birakilan yorumun elbet benimle bir alakasi olmadigini tahmin etmis !? fakat neden arkadasimin boyle bir mesaj biraktigini anlamamis. herhangi bir bilgim olmadigini soyledim. baslri agrisa benden bilecekler herhalde.
diyorum ya ucun besin derdi degil bu, saf yerine konmak insani rahatsiz ediyor.
neyse ne artik biz dersimizi aldık. once alisveris, sonra fis :))

guzel seylerden konusalim artik :)
iyi diekleriniz icin cok tesekkur ederiz kizimla beraber :)
Çilek dedi ki…
Aplaassııı kıyamam ama ben oraya molotof kokteyli gönderiiim hemen. O saflar anlamaz içerler aaaa neymiş bu diye, içlerinde patlar :D hihihihiih
onlar uyanik kizim herseyi anlarlar, saf olan biziz :)
oralardan buralara da yetermis mis kokulu, kocaman yurekli cilegim benimmm :)
neslinin atölyesi dedi ki…
evet en önemli nokta bence fiş fatura almıyor olmamız eğer o gün herkes orda fiş-fatura almış olsaydı sanırım bu terbiyesizlikleri yapamayacaklardı ayrıca oraya gitmeyeceklerin sayısı 248 :) blogger annelerden sevgilerle.
http://www.sikayetvar.com/sikayet/detay/1151549
bu konudan muzdarip tek ben degilmisim. ettik mi 249 :)

Popüler Yayınlar