biriktirici oldum ben..

post yazamaya yazamaya pek bir birikti yazılacaklar.
habire söz veriyor, habire yapmıyorum di mi?
bir yerden başlayayım madem.
geçtiğimiz hafta böcükkom salya sümük hasta oldu.
anası hastalanır da kızı boş durur mu? hafta sonu babamız tiyatro festivali sebebiyle istanbulda olduğundan biz de hasta masta demeden annaneyle dedemizin yanına kaçtık.
iyi ki de gitmişiz, ananemiz kuzumuzun öksürüğünü kısmen de olsa sona erdirerek uykusuz gecelerimize bir son verdi.
nasıl mı?
her derde deva aslan sütü sayesinde.
annanemiz avucunda ısıttığı az biraz aslan sütünü bebemizin göğüs kısmına sürüp tülbentle kapattı. elinde kalan ıslaklığı da ayak tabanlarına sürüp çoraplarını giydirdi kuzumun. 10 dk. sonra böceğim öksürüp tıksırmayı bırakıp mışıl mışıl uyumaya başladı.
ilk başta "bebemin tenine alkol sürmeyelim" falan diye bıdı bıdı etmiş olsam da,
"o kadar ilaç kullandık bana mısın demedi, deneyelim artık ne yapalım" raddesine gelmiş anne versiyonu olan bendenizi, sevgili valide sultanım rahatlattı.
meğersem daha önce benim üzerimde denemişmiş. öksürükte göğsüme, gaz sancısında da karnıma uygulamış. "ablanda dünya ilaç kullandık ama sende hiç kullanmadık' diye açıkladı bu gizli wikileaks sırrını :)
asya böcek 18 aylık ve öksürüğe böyle bir çözüm denedik, işe yaradı.
Ayrıca annanemiz kendi astımı için kullandığı doğal öksürük şurubundan da bana yedirdi. iki çorba kaşığı bala bir çorba kaşığı oranında tarçın ekleyip bir güzeel karıştırıyorsunuz, sabah akşam bir tatlı kaşığı yiyorsunuz.
bu formül de bende işe yaradı, bizden söylemesi :)

Yorumlar

supercellma dedi ki…
ben de diyordum ki nerelerde bu kız!
neyse ki yaşıyormuşsun :)

ödüllendirdim seni
http://supercellma.blogspot.com/2012/10/yihhuuu-odullendirildim-lan-vol2.html
muah!
kara kitap dedi ki…
tobicim çok hastayım ben öksürük aldı başını gidiyor.tarçınlı bal bende deneyeyim. iş değişikliği olayını kaçırmışım bu arada.yeni işin hayırlı olsun.
GeCe dedi ki…
çok geçmiş olsuun kıyamam
* sorma super kahraman arkadasim. uzun zamandir ne okudum ne yazdim. bugun aay yiter yahuu dedim araniza geri dondum :)
*dene kara kitapcigim valla, bal karabiber limon artik etki etmiyordu. hem karabiberin yasattigi kasinti yok bu formulde. ayrica tarcin sayesinde kan sekerin dengeli kaliyormus, malum anacigim diyabet hastasi. yedikten sonra sekerini olcuyor itina ile. hem olcme hem degerlendirme var yani :)
* sagolasin gece. aman siz de kendinize dikkat edin sultanla beraber. mikrop eve daldi mi kirip geciriyor vallahi.

Popüler Yayınlar