Ayşe Öner ile bebeğim olacak semineri...

cumartesi is çıkışı, hatta bir yarım saat öncesi böcüüm beni aldı, korupark'a bıraktı.
danışmadan seminerin 4. katta yapılacağını öğrendim. çıktım, bir baktım satranç federasyonunun salonunda yapılıyormuş. yani 4.bursago turnuvasını düzenlediğimiz salon. bir anlığına geçtiğimiz haziran ve turnuvaya dönsem de heyecanla seminere odaklandım. girişte kayıt masasında karşılandık. seminer, mustela'nın sponsorluğunda olduğu için, katılımcılara mustela ürünleri, numuneleri ve bilgilendirici broşürleri ile küçük bir paket hazırlamışlar. sağolsunlar, nezaketleri ve hediyeleri için...
salona girince kendime orta kısımdan oturacak bir yer seçtim. salonun henüz yarısı dolmuştu ben gittiğimde. 15 dk. içinde, salon doldu hatta beklenenin dışında katılım olduğundan sandalye eklemesi de yapıldı.
ve sahnede Ayşe Öner...
çok sıcak ve samimi bir insan. hamilelik ve doğum üzerine konuştu. bizlere nefes egzersizi yaptırdı. diyaframdan nefes alıp-vermenin kasılmalardaki etkisinden bahsetti. gebelik egzersizlerinden birkaç hareket gösterdi ve yaptırttı. konuşmasını bitirdiğinde, "bir ara verip daha sonra bebeğinizi emzirmekten ve ilk banyosundan bahsedeceğiz" dedi.
demesiyle hurrraaa, gözü dönmüş, hatta kıtlıktan çıktığını sandığım hamilelerin bir kısmı arka kısımda bulunan yiyecek standlarına hücum ettiler ki, henüz konuşma daha bitmemişti. Doruk Hastanesi Uzm. Doktoru Melike Yıldırım, doğum ve hamilelik hakkındaki sunumunu bardak, çanak sesleri arasında yapmak zorunda kaldı. hamile kalmanın görgüsüzlüğü arttıran hormonlar salgılattığını bilmiyordum, öğrendim. gerçek mola verildiğinde yiyecek standı bomboş olduğu gibi, sözkonusu hormon patlaması yaşayan hanımlar sponsorlardan huggies'in dağıtmakta olduğu yenidoğan bebek bezine doğru hücumdaydılar.
ben ofiste yemek yiyememe olasılığımı düşünerek meyve öğünümü biraz erkene almıştım. o sebepten açlık hissiyatı içerisinde değildim. mola hakkımı hücumdan kaçınarak tuvalete giderek kullandım.
mola sonrası rehavet yaşasam da biraz salonda gezinerek, kendime geldim. seminerin doğum sonrası ilk günlerde yapılması gerekenler etabını dinlemeye başladık. geçtiğimiz hafta d&r'dan ayşe hanım'ın kitabını almıştım. kitapta anlattıklarının özetiydi anlattıkları. uygulamalı gösterimleri ise harikaydı.

bir ara bebikim doğsa da, uygulasak diye gaza bile geldim:))
akşam böcüküme aldığım notları birbir anlattım. ilk emzirmeydi, banyoydu, göbiş bağıydı...
ne kadarı aklında kaldı baba adayımızın, bilemiyorum ama, yılmak yok beraber öğreneceğiz :)

www.ayseoner.com.tr adresindeki bu yararlı videoları izleyin ve izletin der, şiddetle tavsiye ederim:
http://www.ayseoner.com.tr/node/89
http://www.ayseoner.com.tr/node/96
http://www.ayseoner.com.tr/node/88
bu arada ayşe hanım, önümüzdeki 4 hafta boyunca salı günleri tv8de ebru şallının programına konuk olacakmış. orada da uygulamalı gösterimleri olacakmış, bilginize...

Yorumlar

Popüler Yayınlar